Nieuws

Tussen 1955 en 1957 bouwden de broers Gaylord, de Gladiator V8 Coupé. De auto was erg luxe uitgevoerd met een afneembaar dak, snelheids-afhankelijke stuurbekrachtiging en een uitgebreid instrumentenpaneel. De V8 van Chrysler en later Cadillac gaf de auto een topsnelheid van 195 km/u. In totaal zijn er 2 stuks gebouwd vanwege leverings- en kwaliteitsproblemen.

Tussen 1954 en 1957 bouwde de Britse fabrikant Fairthorpe een lichtgewicht auto tje met een 250, 350 of 650 cc. BSA motor Vooral met de 650 Twin leverde de Atom sportieve prestaties. Later gebruikte Fairthorpe voor de nieuwere modellen Standard Coventry Climax en Triumph Spitfire Herald GT6 en 2 5 PI motoren. In 1976 werd de laatste Fairthorpe geproduceerd.

DKW ontwikkelde in de jaren zestig een V6-2 takt motor door 2 maal een 3-cilinder te combineren. Het was de bedoeling om deze in de Munga en de F102 in te bouwen. Nadat er 100 motoren gebouwd en getest waren werd het project afgeblazen