Nieuws

De Engelse Peel microauto's worden binnenkort weer geproduceerd. Dit maal ook met een elektrische aandrijving met 1 6 tot 4 pk. De auto werd aangeprezen om zijn zuinigheid, krachtige remmen en levendige performance. Daarnaast kon er met gemak een volwassene in met zijn boodschappentas. In 1963 en 1964 werd deze micro auto geleverd met een DKW 49 cc 2 takt motortje waarmee een snelheid werd behaald van circa 60 km/u. De 137 cm lange en 104 cm brede P50 was in 1963 te koop voor 199 Pond. Een behoorlijke prijs als in ogenschouw wordt genomen dat een FIAT 500 en een Austin Mini maar 411 resp 448 Pond kostten incl purchase taks. De grote versie van de Peel heet de Trident en meet 183 cm.

In 1952 vond er een sensatie plaats op de snelweg bij Jabbeke in België. De betonnen snelweg was deels afgezet om een wereldrecord te vestigen met een gasturbine auto. Tijdens de vliegende kilometer werd een gemiddelde snelheid behaald van 244,565 km/u. De auto had een vermogen van 230 pk bij 39500 omw./min. De motor woog compleet slechts 180 kg.

Vanaf mei 1952 begon de DDR de grens met het westen af te bakenen met prikkeldraad en houten wachttorens. Het Politbüro, het uitvoerend orgaan van de communistische partij, besloot om met een nieuwe auto te concurreren met het westen. De auto moest goedkoop en robuust zijn. Uitgangspunt was een gewicht van maximaal 600 kg en een verbruik van 1 op 18.